svartsjuke monstret!

okej, bara för att jag inte har nått annat speciellt att skriva om och för att uppdatera lite så tänkte jag skriva lite om svartsjuka bara, haha ;) så ja, here we go!

Vet ni vad jag tror egentligen?
Varje gång jag blir svartsjuk,(o säkert många fler) så kommer svartsjuke monstret fram.

Den där hemska, äckliga,fula,otäcka, elaka känslan man får...
Han kryper in under huden och springer runt vid alla ställen han når fram till.
Speciellt i huvudet och hjärnan, för och få hjärnan och tänka att '' OM han gör så, OM det händer, OM de blir så!''

Sen ner i hjärtat, bulta runt det, ner till magen o skaka om den..
så man blir mer orolig.

Och sedan sitter det där monstret magen ett tag.. och går sedan över!

Jag vet att det är så!

och här har ni han haha --->

Info om svartsjuka:

Svartsjuka är en känsla som kan kännas sjukt svår och övervinna.
Ni vet den där klumpen i magen och av att hjärtat dunkar fortare och hjärnan kokar?
I grunden finns svartsjuka i en mycket osäker person.
En svartsjuk person saknar förtroende och betvivlar den andres trohet och är väldigt rädd och förlora den man älskar.
Svartsjuka personer känner sig ofta värdelösa och tar på sig skulden när man blir sviken för en annan.

jag som själv är rätt så avundsjuk av mig tycker det är sjukt jobbigt, jag rent av hatar det! men samtidigt är det bra att vara avundsjuk ibland, det visar bara att man bryr sig om den man älskar! Men låt det inte gå till överdrift, då kan det bara bli jobbigt i ett förhållande till slut!
men till er som läser min blogg, Kloka ord va? ta vara på den ni älskar! :) hare bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0